onsdag 9. februar 2011

Lag dine egne papirperler

Man kan enkelt lage sine egne perler av de fleste papirtyper f.eks. aviser, scrappepapir, magasinsider, og innpakningspapir. I tillegg til papir trenger man blyant, saks, lim, fyrstikk, klar hobbylakk, pensel og en ståltråd.


  • Tegn opp et triangel på papiret ditt som er 2 cm på det bredeste og 20 cm langt (som en lang, tynn vimpel)
  • Klipp ut triangelet og bruk dette som mal for resten av perlene dine
  • Rull den bredeste enden av triangelet stramt rundt fyrstikken et par ganger - ta lim på resten av papiret og rull videre til du får en perle
  • Træ perlene på ståltråden og lakk dem slik at de holder lenger

Jeg laget et kjede med mine perler.

3 kommentarer:

Duse Pasteller sa...

Hei! Takk for kos kommentar hos meg! Og takk for at jeg får være på Bloggelista di! Setter stor pris på det!!:)
Kjempefin blogg du har!! Har ikke vært her før. Ser vi har litt lik smak ja;)
Legger med til som Følger, for jeg vil gjerne se mer:)

Klem, Janni

Groskro sa...

Kul idé, og fint kjede!! :-)

Pinnepenn sa...

For en lur og fin ide!