tirsdag 22. mars 2011

Hva kan man hekle?

I dag spurte en kollega meg om jeg hadde noen tips til fremtidige hekleprosjekter. Og her er mine forslag:


Pledd er alltid morsomt å hekle - og man kan variere med farger og mønster i det uendelige.



Små blomster og stjerner som kan henge litt her og der. Og kanskje på en snor (som en girlander) i en vinduskarm.


Grytekluter i alle regnbuens farger. Disse er nok ikke så praktiske, men mest til pynt. Og man kan jo alltids henge dem opp på veggen a la Emma Lamb.



En koselig liten venn fra denne boka.



Ellers så finnes det mange gode idéer i disse to fargerike bøkene; Väldigt virkat og Galen i garn.

Håper du fikk litt inspirasjon E!

7 kommentarer:

She: sa...

Titta innom deg etter å ha funnet det fine bildet på en annens blogg, så nå har du en ny følger! Har veldig lyst til å hekle pledd selv, må bare få ferdig alle de andre små prosjektene først!! EVigvarende sirkel!
Ha en fin uke!
Hanne/She&Life

Kokosbollerina sa...

Mange gode hekletips her, og ikke minst nyyydelige farger! :):)

Tove sa...

gjett om, kjempeinspirert! hekletøyet skal straks frem:) Nydelige bilder av noen av mine favoritting, fargerike heklede tepper og en krakk:)

Duse Pasteller sa...

Herlige tips!!
Skal prøve meg på et lite prosjekt, men er ikke helt stødig i heklinga enda...
Takk for inspirasjon!!:)
klem

Malu sa...

Nydelig :o)
Massevis av inspirasjon.
Likte spesiellt godt girlanderet.
Tusen takk :o)

Ha en fin dag:o)

Groskro sa...

Så fine pledd, grytekluter og annen pynt du har heklet :-)

Men hva med hexagon-tøfler og sjal, det kan hekles :-)

Stina sa...

Bra tips! :-)